Lucka 24: En bild som bäst beskriver din december

24 Dec

Det här är lucka 24 i Emily Dahls julkalender.

Alltså, det är ju granen. I december finns inget annat för mig. Min finaste och bästa, tacky, gran. Varje år köps det in lite nya kulor och galet pynt i från butiken i Marolles, och sen kan en sitta där och glo och tindra framför granen ända fram till julafton. I Belgien skaffar man gran tidigt, eftersom man den 6 december firar att Saint Nicholas kommer med paket och sånt. Då är det ju liksom okej att gå all in på pyntet rätt tidigt. Så vår gran fick flytta in första advent. I toppen tronar en sheriffstjärna och strax under en gigantisk paljettpåfågel. Allt får plats i vår gran, och årets nytillskott var bland annat en glitterpapegoja, en apa som spelar trumpet och en rosa flamingo. Det går helt enkelt inte att misslyckas! Så länge granen står i mitt hem med all sin prakt kan december aldrig misslyckas!

2 svar to “Lucka 24: En bild som bäst beskriver din december”

  1. LouiseiTurkiet 30 december, 2014 den 13:07 #

    Oj, vad mycket roliga saker ni har i eran julgran Kul! 🙂

    Om du gillade julkalender som Emily Dahl hade på sin blogg under december månad så vill jag tipsa dig om min fotoutmaning 2015.
    Den är uppbyggd på samma vis men under ett helt år istället. En dag i veckan, valfri, så lägger du upp en bild som passar till veckans tema på din blogg och/eller instagram.
    All information om fotoutmaningen 2015 och varje veckans tema hittar du på den här adressen.
    http://louiseiturkiet.blogg.se/2014/december/53-veckors-fotoutmaning.html

    Ha en bra Tisdag och god fortsättning på nya året.
    Kramar Louise

    • victorioucity 1 januari, 2015 den 16:12 #

      Hej!
      Kanske det kan bli aktuellt med en fotoutmaning! Jag ska fundera på saken!
      Gott nytt år!

Lämna en kommentar